30 maj 2012

Hairlicious

Hej på er!
Här sitter jag och skall försöka börja plugga lite. Men jag tycks fastna lite här och var. Som vanligt när man skall ta sig för något. Imorse vaknade jag är Jakob skulle åka till jobbet och kunde inte somna om. Så klockan sju gav jag upp och satte mig vid datorn. Då kom jag på att jag skulle kika efter bra hårvård eftersom mitt hår har blivit så risigt efter all färgning, hårfönande och plattande. Jag letade och jämförde olika produkter tills klockan helt plötsligt var nio. Men då hade jag iallafall hittat bra produkter som jag klickade hem. Det blev schampoo och balsam för kopparfärgat hår från Davines, som förutom att ge färgen extra lyster och färg också ger håret volym och näring. Det är inga konstiga tillsatser som silikon och sulfater. Silikoner lägger ju sig som en hinna på hårstrået. Och silikoner kan vara svåra att tvätta bort utan sulfater.

Sen köpte jag en hårinpackning från Moroccanoil som tydligen skall vara väldigt bra mot slitna toppar och får tydligen håret att kännas som silke. Och jag har stora problem med att reda ut mitt hår efter duschen då topparna bara tvinnar sig. Så jag skall testa denna och se om det blir nåt bättre. Jag hoppas verkligen det då den kostade hela 360kr, men håller ju länge också så får se det som en investering. Sen blev det en olja för håret också, som man kan ha i både torrt och vått hår som känns risigt och frissigt. Många gillar håroljan från Morrocanoil men jag läste mig fram till att Kerastase's Elixir Ultime nog passar bättre för mig då den inte blir oljig på händerna och gör inte håret fett. Dock kostar denna 319kr för 125 ml så den är ruskigt dyr! Men denna är också väldigt dryg precis som schampo,balsam och hårinpackningen jag köpte. Bangerhead.se har just nu en kampanj på Davines produkter också vilket innebär att du får tre produkter för priset av två! Så jag köpte en värmeskyddande spray också och fick schampot för 219kr på köpet! Sedan blev det en ny paddelborste och en hårspray från Matrix också. Allt som allt blev det (förutom väldigt dyrt) bra produkter som jag tror kommer hjälpa mitt hår mycket. Plus är dom dryga håller dom lääänge också! Vilket är perfekt! Bättre att köpa lite dyrare produkter som faktiskt fungerar också än billigt skit som man måste köpa nytt hela tiden.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress