Idag unnade jag faktiskt mig själv lite nya tallrikar, glas och bestick. Innan hade jag en salin blandning av omatchande tallrikar sedan jag flyttade hemifrån för 11 årsedan och tallrikar som blivit kvar från gamla samboförhållanden så med andra ord inte en snygg dukning när man har folk över. Jag har inte tidigare haft tid/pengar för att prioritera detta men nu äntligen! Det blev fyra tallrikar, fat och djupa skålar från Ikea alltså ändå billigt men snyggt, i grått och till det köpte jag lagerhaus omtalade guldbestick i 16 delar och så köpte jag faktiskt fyra tandborstmuggar från H&M home som jag tänker använda som dricksglas. Fyra äggkoppar också så jag slipper äga ägg ur shotsglas haha. 

Grått är väldigt fint tillsammans med guld! 

Så nöjd! 
Malin / interiorgeek

Snyggt! Bra val.

Ellis

Tja Emelie!
Jag och min sambo har precis flyttat till en ny lägenhet (hyres).
Vill gärna fixa till den så det blir som jag vill ha det och även om jag vet att det kommer bli snyggare när det är klart är jag osäker på hur fastighetsskötaren tycker. Alltså, jag vill tapetsera om i sovrummet, är inne på ljusgrått och vill ha en diskret ljusgrå/vit-randig tapet. Dvs en tapet som inte sticker ut men som är stilren och klassisk.

Antar att du bor i hyresrätt (?) så min fråga är hur mycket meddelar du din värd/fastighetsskötare om du målar om osv? Även om det blir dödssnyggt så är vissa värdar kinkiga... oavsett hur snyggt det har blivit.

Svar: Hej Ellis!
Det jag har gjort i min lägenhet har jag inte frågat min hyresvärd om. Jag tänker att jag kan göra det mesta så länge det går att återställa. Alla mina väggar var redan målade när jag flyttade in så då tog jag mig friheten att måla igen. Men har ni tapeter som kanske är nya hade jag frågat värden först. Lycka till!
Emelie

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress