29 maj 2013

Matt

School

Puh vilken vecka! Och det är bara onsdag. Varit på språng 24/7 känns det som. Jag har hittills varit hos tandläkaren tre gånger och skall tillbaka för en fjärde på fredag. Lagade ett hål imorse så resten av dagen låg jag mest utslagen hemma då jag ändå inte kunde fokusera på något med halva ansiktet bedövat.

Nu på kvällen har jag varit på min 3,5h långa mattelektion så man kan säga att jag är rätt matt nu. Kom precis innanför dörren och skall äta lite soppa. Min andra dag på soppdieten och hittills går det bra. Imorgon får jag äta frukt igen. Det skall bli gott. Har varit sugen på ananas hela dagen.

Elinas hem - en inredningsblogg

Men usch så hemskt det låter med hålen i tänderna, krya på dig! Jag har haft turen att aldrig ha haft hål, konstigt med tanke på hur mycket socker jag äter, får väl diabetes istället:-P

Svar: Ja det är inte kul! Då måste du ju vara sjukt duktig med att borsta och ta hand om tänderna med tandtråd etc!
Emelie

Elinas hem - en inredningsblogg

Jag borstar för hårt, är sämst på att tandtråda också men min tandläkare (som jag var hos senast för, eh, sjukt massa år sedan) sa att jag har tjock emalj... kanske är det den som skyddar mig *ta i trä* . Fina tavlor ovanför tv:n förresten, de "fiskfjällsaktiga":-)

Svar: jaha, ja kanske? Vem vet! Haha skönt för dig iallafall! Har du inte varit på många år kanske du borde gå dock? Jag hade ju inte varit på 6 år och det var inte alls bra att vänta så länge. Från och med nu kommer jag gå på kontroll varje år iallafall. Tack! Jag har gjort dom själv :)
Emelie

Tiina

Precis som Elin har jag haft tur med mina tänder bortsett från att jag hade tandställning som yngre då min mun var för liten för alla tänder. Går nästan aldrig till tandläkaren men när jag gå dit så undra dem vad jag gör där.
Gillar ditt hem :)
Hoppas det går bra hos tandläkaren idag!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress