Hej på er!
 
Såå mycket spännande saker händer just nu! Min firma ECJ, interior design är påväg upp, vi får fler och fler styling uppdrag så det sista har jag stylat väldigt många fina lägenheten inför försäljning. Och igår lanserades min egen lilla webbutik! SÅ roligt! Jag vet att det säkert finns flera stycken därute som tänker "vem tror hon att hon är? Varför skulle någon köpa just hennes grejer?" och visst, så tänkte väl jag själv också i början. Iallafall det sistnämnda. MEN! Saken är den att det är precis som man alltid hört, man Måste våga satsa för att vinna! Och jag ser alla mina satsningar i livet som investeringar. Jag investerar i mig själv. Funkar det inte och jag måste lägga ner och gå vidare har jag iallafall försökt, och precis som alla investeringar lönar sig inte alltid alla. Men hur hade man vetat det om man inte vågat testat?
 
Och vad det gäller min webbutik där jag gett ut min lilla kuddkollektion så är det såhär. Jag har fått många frågor som "vaddå ger du ut den själv eller sammarbetar du med något stort företag?" och svaret är ja och nej. Ja jag ger ut kollektionen själv och nej jag sammarbetar inte med något stort företag. Jag tror att alla designers drömmer om att någongång ge ut sin egen kollektion. Varesig det gäller en liten kollektion av kläder eller som i mitt fal inredningstextilier. Och istället för att vänta och hoppas på att jag blir tillräckligt stor inom mitt yrke så någon någongång skulle vilja sammarbeta med mig tar jag tag i saken själv och satsar! Det värsta som kan hända är att det inte går lika bra som jag hoppats, men då slipper jag iallafall gå omkring och önska att jag vågat ta steget. Nu kanske ni undrar vad det här har att göra med titeln på det här inlägget. Men att jobba som inredningsdesigner har allt att göra med att våga satsa! Från att våga ta steget och utbilda sig, starta sin egen firma till att haffa den första kunden. Och ingenting av det här är lätt, tro mig. Men är man tillräckligt envis och har en stor passion för det man satsar på, ja då går det mesta!
 
 
Mitt egendesignade kuddfodral "Black drama" ut kollektionen Hollywood regency glam!
 
 Från mitt inredningsreportage i Allt i hemmet 2014.
 
Min hemsida
 
 
Michelle

ÅÅh det måste vara ett drömjobb, fin hemsida! :D

Svar: Det är det verkligen! Tack :)
Emelie

Sofia

Jag tycker du är jätteduktig! :) Vågar man inget vinner man inget!

Och du ska visst "tro att du är någon"....för du är någon med fantastiskt god smak enligt mig! :)
Typisk mellanmjölkssvensk jantelag det där...avundsjukan står på topp (blä!)

Vi är många som vågar vägra likvitt Shabby chict, New England och "jag-önskar-jag-bodde-vid-havet"stilen.

Totalt tveklöst önskar jag mer prisvärd Hollywoodglamour till folket!
Bring it on Emelie! :D

Svar: Tack för peppen! :D
Emelie

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress